onsdag 30. mai 2012

Sommer-giveaway !!!

Det er sommer (nesten)! Det er sol! Det er lesetid på stranda veldig snart! Det er med andre ord på tide med den tidligere annonserte sommer-rydd-og-gibort'en min! :-)

Jeg har nemlig fått ryddet i bokhyllene våre og registrert alle(!) bøkene i nettdatabasen "LibraryThing". (Forøvrig en super database å registrere bøkene sine i, for de har direktelink til 5 norske bokdatabaser. Her var det svært lite å legge inn manuelt!) Mer om LibraryThing HER.

Ryddejobben avdekket imidlertid det jeg hadde fryktet - vi har en mengde duplikate bøker! Noen av disse har jeg lyst å gi bort til dere, resten havner nok på bruktbutikken i Stavanger. Det er viktig å spre gledene :-)

Jeg har pakket bøkene sammen i 6 forskjellige sommerpakker. Du kan være med i trekningen på en, flere eller alle bokpakkene. Trekningen blir foretatt fredag 8. juni, med andre ord i god tid før "normal" sommerferiestart. Her er det bare å prøve lykken, med eller uten solfaktor!

Pakkene inneholder følgende:


Pakke 1 - Engelsk, Sci/Fi
Hubbard, Heinlein og Stanley Robinson er en fin "startpakke" for sci/fi wannabee's :-)


Pakke 2 - Engelsk, Dean Koontz
Tror jeg har flesteparten av Koontz. Han skriver thrillere med innslag av skrekk, sci/fi, krim og satire. Veldig gode bøker!


Pakke 3 - Engelsk, Terry Pratchett
Pratchett er herlig, og skriver ganske så humoristisk fantasy! Enten liker man forfatteren, eller så syns nok ganske mange at han er rimelig fjern. Nå har du sjansen til å prøve :-)


Pakke 4 - Engelsk, Alexander McCall Smith
Dette er to bøker i serien "The No.1 Ladies Detective Agency". Handlingen foregår i Botswana og er en herlig blanding av lett "krim" og dagliglivet i Gaborone. Omtale av en av bøkene i serien finner du HER.


Pakke 5 - Engelsk, Crichton og Reilly
Action/Thrillere! Crichton kjenner vel de fleste, han har bl.a. skrevet Jurassic Park bøkene. Reilly skriver action på stereoider!


Pakke 6 - Norsk, Ludlum og Smith
Den eneste norske pakken. Ludlum har skrevet bl.a. de tre Jason Bourne bøkene. Wilbur Smith trenger vel ingen nærmere intro :-)


Her er det bare å melde seg på i kommentarfeltet under her. Ingen stunt kreves for å delta. Jeg kommer til å bruke random.org for utvelgelse. Fristen er som nevnt torsdag 7. juni. Trekningen foretas fredag 8. juni :-)

Lykke til !!!



.

82 kommentarer:

  1. Herlig giveaway!!! Jeg krysser fingrene og blir med :) Hvis det er lov å komme med ønsker, skulle jeg gjerne hatt nummer fire :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det bare å ønske i vei. Alexander McCall Smith er notert :)

      Slett
  2. Eg vil gjerne vere med og ønsker meg pakke nummer 6! Ha en fin dag :-))

    SvarSlett
  3. Kjempeherlig giveaway og jeg slenger meg med:-) Jeg kunne tenkt meg den norske pakken,altså nr 6.
    Ha en fin ettermiddag:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Beathe, da er også du med i trekningen :-)

      Slett
  4. Pakke 4 og 6 er på min ønskeliste

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er grei, men da må du huske og legge ved en email adresse jeg kan nå deg på dersom du vinner :-)

      Slett
  5. Alt ser kjekt ut, tar gjerne noe engelsk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Antar at du setter deg opp på alle ;-) Men, jeg må ha mailadressen din i tilfelle du vinner!

      Slett
  6. Blir mer enn gjerne med i trekninga av pakke 2, 3 og 5:) autumnday77@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er du notert på disse. Lykke til :)

      Slett
  7. Hei! Så spennende! :) Blir gjerne med i trekning! Ønsker alt, uteom sci-fi ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt greit Carina, da er du med på 2-6! Trenger imidlertid mailadressen din dersom du er så heldig å vinne :)

      Slett
  8. Jeg blir gjerne med i trekninga av 4, 5 og 6. :)

    lazahhh@gmail.com

    SvarSlett
  9. Vil gjerne være med i trekningen av nummer 6;)

    Klem Charlotte

    SvarSlett
  10. oisan, her var det mye bra!
    Ønsker meg alle sammen...så du får velge om jeg vinner!
    Hilsen Monica
    mo-skog@online.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Monica, Kjekt å høre at de faller i smak! Da får du bare krysse fingrene :)

      Slett
  11. Hi!
    Jeg blir gjerne med i trekningen :)

    i_Sen3@yahoo.no

    SvarSlett
  12. For en super sommer-giveaway, Marianne. Jeg skal pimpe den på bloggens Facebook side, fordi jeg er i sommerstemning ;)

    Jeg melder meg på i trekningen og setter meg opp med pakke nr. 1(jeg vil gjerne lese mer sci-fi!) som førstevalg og pakke nr.3 som en god toer'.

    Tusen takk igjen for at du vil dele disse bokgledene med oss! Lykke til alle sammen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Flott at du sprer det glade budskap, Mari :) Alltid kjekt å gi bort bøker. Ikke helt nødvendig å ha duplikater i bokhylla. Vil heller fylle opp med nye ;)
      Jeg setter deg på både Sci-Fi og Pratchett, så får vi krysse fingrene! Nå skal jeg sige ned i soffen med Tom Egeland. Noe jetlag fremdeles etter turen kjenner jeg. Trøtt som en strømpe... MEN, jeg klager ikke :D

      Slett
  13. Jeg er med :D
    Vil gjerne delta i trekningen om bokpakke 2,3,5 eller 6 :D
    Rannveig Kh
    rankh@hotmail.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Ranveig, du er notert på alle fire pakkene :) Ha en fortsatt fin kveld!

      Slett
  14. vil gjerne være med på trekning:)

    Marius
    grotan@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen preferanser? Da setter jeg deg opp på alle ;)

      Slett
  15. Er med, ønsker meg bokpakke 1,2 eller 6.spennede konkurranse :)
    Janne
    jannebabzen@hotmail.com

    SvarSlett
  16. Jeg blir gjerne med på giveawayen din og jeg sikler spesielt etter Dean Koontz bøkene:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da har jeg sklidd deg inn på bokpakke 2 ;) Får krysse fingrene :)

      Slett
  17. Jeg vil også gjerne være med på pakke 1 og 2 :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er du registrert i mantallet, Silje :)

      Slett
  18. Blir glad uansett hvilken jeg vinner....selv om jeg kanskje jubler litt ekstra for pakke nummer 1...:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er det bare å krysse fingrene ;)

      Slett
  19. Pakke 6 - Norsk, Ludlum og Smith :)
    sorgenfri2#hotmail.com

    SvarSlett
  20. ønsker meg bokpakke 1 og 2.
    god sommer:)
    lisa.talgo@gmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lisa, sci-fi og Koontz skal bli :)

      Slett
  21. Tusen takk for en fantastisk konkurranse du holder for oss! Ønsker veldig pakke 6, men blir glad for en av de andre også!

    Beste hilsen
    Bente Hagen
    netlohell@hotmail.com

    SvarSlett
  22. Hei.

    Så spennende bøker:)
    Jeg vil gjerne være med og om jeg heldig ønsker jeg meg pakke nr 3

    Odkn2@online.no

    SvarSlett
  23. Jeg vil gjerne være med på denne fantastiske giveawayen! Hvis jeg er så heldig å vinne ønsker jeg meg enten 1, 2 eller 3 :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Astridterese - da er du med på de tre første. Krysse fingre :)

      Slett
  24. Vil gjerne være med :D Håper på pakke nr 6 :)


    tomkgreen@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er du også med, Tom Kenneth :D

      Slett
  25. Jeg er gjerne med! :) Ønsker helst pakke 4 eller 6 :)

    m-kjosaa@online.no

    SvarSlett
  26. Hei og hopp! Så utrolig gøy da, kiler i magen min (ikke så mye som skal til!) Jeg er nysgjerrig på pakke 1 & 3 jeg!

    Klem fra Heidi! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mailen min er heidi_holtan@hotmail.com

      Slett
    2. Heisan Heidi, da er du med i trekningen. Godt du husket mailadressen :)

      Slett
  27. God kveld i stua :)
    Skal si du er flink å rydde opp! Og så greit at du hadde litt dobbelt opp, for oss, hehe ;)
    Slenger meg villig med i konkurransen om bøkene av Dean Koontz. Super forfatter, og kanskje like greit at de er på engelsk så bruker jeg litt lengre tid på å lese de :)
    Ha en flott kveld!
    -Helene-
    riola@live.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå er det ryddig, gitt. Problemet er at det stadig kommer nye bøker til. Nå er vi imidlertid sikret i bokdatabasen, så eventuelle duplikater fyker ut med en gang. Ikke som nå, med over 40 i antallet... huff...
      Men, ikke så galt osv :-) Krysse fingre!

      Slett
  28. Ramla over bloggen din i min søken etter ebøker på nettet.
    Jeg liker det jeg har sett hittil. Jeg blir veldig gjerne med i trekninga og ville likt best å vinne bokpakke 2

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Ms.B - da har jeg notert deg på 2'ern :)

      Slett
  29. Jeg vil gjerne være med i trekningen om den norske pakken. :-)

    SvarSlett
  30. Så fin og nyttig blogg du har! Jeg har nettopp funnet hit fordi jeg tenkte å kjøpe meg lesebrett. Og hva hadde vel vært bedre enn å vinne pakke nr 6 slik at jeg faktisk har bøker til brettet som nå er underveis, så jeg melder meg på og krysser fingre :-) Takker for at du er så snill at du deler med deg, og gleder meg til å følge bloggen din videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Leonora! Jeg gir ikke bort e-bøker, men papirbøker. Rydder i hyllene, og da er det papiret som ryker. E-bøker kan jeg ikke gi bort for da bryter jeg eierrettighetene :) Gi lyd om du fremdeles er interessert i å være med.

      Slett
  31. Så flott give-away! Jeg ønsker meg bokpakke nr 4- trur den kan passe bra hvis man må begynne å lære seg å lese litt mer engelsk..? Ønsker deg ei fortryllende helg ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Alexander McCall Smith er perfekt dersom du ikke vanligvis leser engelsk. Det er enkelt og lettlest språk, ingen kompliserte tekniske saker og mye dagligtale. Veldig godt valg, så jeg setter deg på 4'ern :-) Ha en flott helg du også, Berit!

      Slett
  32. Hei! Jeg er nettopp begynt å lese bøker og liker litt action! Kunne gjerne tenkt meg nr. 5 eller nr. 6! Hadde vært en perfekt start på sommerferien med ei bok ute i sola! :-)

    Adrian
    kinetic987@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Adrian, da er du med på bokpakkene 5 og 6. Lykke til :)

      Slett
  33. Pakke nr.6 er på min ønskeliste. Hihi, 8.juni er min bursdag. Kanskje det bringer litt lykke? :-)

    ine1@live.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får krysse fingrene, nå er du ihvertfall med i trekningen på nr 6 :)

      Slett
  34. Jeg vil gjerne være med i trekningen på alle jeg (er ferdig bachelor om et par dager, og da trenger noe helt annet pensum!!!) Hilsen Camilla, toyotacrown (ætt) hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Forstår behovet for nytt lesestoff :-) Lykke til med trekningen fredag, du er nå notert på samtlige :)

      Slett
  35. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Hoppet innom bloggen din,så legger igjen noen
    ( \_/ ) pote avtrykk... Hvem vet kanskje jeg er
    (=’.'=) heldig. Jeg blir gjerne med i trekningen om
    («)_(«) alle pakkene. Virker bra på hver sin måte ,så a\vanskelig og velge.. Ønsker deg en kjempe fin uke.
    arm hilsen fra Monica Karin -
    canim_monica@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Da var det bare å krysse fingrene Monica :-)
      En fin uke til deg også!

      Slett
  36. Hei på deg!

    Så snill du er da!!!!
    Dele ut så mange fantastiske bøker.
    Jeg elsker krim og mye annet.
    Har veldig mange bøker selv også, men veldig spennende å vinne noen som jeg ikke har.
    Elsker Ludlum og Smith, så vil helst være med i trekningen av dem, men tar med glede også i mot de som er på engelsk. Selv leser jeg helst på norsk, men min datter og svigersønn bruker mye engelske bøker og filmer. Veldig flott konkurranse dette.

    Mvh. Guri Marie

    guri_marie.kristoffersen@getmail.no

    SvarSlett
  37. Jeg ønsker meg bokpakke nummer 6! :)


    Mvn Caroline
    carro_luno_7@hotmail.com

    SvarSlett
  38. Jeg er gjerne med i tekningen om bokpakke 6 :)
    kjerstiogkim@hotmail.com

    SvarSlett
  39. Jeg vil gjerne være med, og jeg er altetende, så siden jeg ikke vet noe om noen av bøkene er det akkurat samme hva jeg eventuelt vinner :)

    Ida Lind
    urettferdig(ætt)live.com

    SvarSlett
  40. Jeg vil også gjerne være med, det har egentlig ikke noe å si hvilken bokpakke jeg skulle vinne, så for meg har det ikke noe å si, er litt interessert i alt liksom.

    Ha en fin dag :-)
    Mvh Silje

    silje_lian_89@hotmail.com

    SvarSlett
  41. Så fin giveaway, blir gjerne med:) Ønsker å være med på trekningen etter bokpakke 6:)

    Ha en flott dag!:)

    SvarSlett
  42. Da er alle over her notert :-) Så flott at det er så mange som vil være med i trekningen! Lykke til alle sammen!! Hilsen Marianne / ebokhylla mi

    SvarSlett
  43. Hvis det ikke er for sent er jeg gjerne med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Just in time :-) Da har jeg satt deg opp på alle pakkene!

      Slett
  44. Vil gjerne være med på alle pakkene.

    Kathrine

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)