torsdag 18. oktober 2012

Jeg slår et slag for 1001 p-boka! :o)

Jeg må rett og slett få lov til å slå et ekstra slag for papirboka som falt ned i postkassen idag. Nemlig den nylig oppdaterte pocketboka "1001 books you must read before you die". Jeg er ingen stor listoman, men denne klarte jeg ikke stå imot. Etter med stort mot å ha kastet meg med på Line's 1001 lesesirkel så begynte jeg å bli nysgjerrig på hvilke bøker som faktisk (pr. idag) finnes på denne lista.

Boka jeg mottok viste seg å være et fantastisk oppslagsverk! Her er forfatterinformasjon, flotte bilder, fristende bokcover, gode innholdsreferat for hver bok, og det beste av alt? Papirkvaliteten! Halvblanke ark, tykkere enn en vanlig paperback, mer som papirkvaliteten på coffee-table books. Den er en nytelse å bla i, rett og slett! Dette må være en bokelskende listomans våte drøm come true :o)

Fremst i boka finner du en liste over alle bøkene sortert på tittel. Bakerst i boka er forfatterne listet alfabetisk. I tillegg finner du også der lister over
  • Man Booker Prize vinnere fom. 1969
  • Orange Prize for Fiction vinnere fom. 1996
  • Pulitzer Prize vinnere fom. 1918
Intererssert i "1001 books you must read before you die"? Amazon er utsolgt as we speak, men de har link til andre leverandører av boka HER

Nuh skal jeg ta kvelden og kose meg, med 1001-mursteinen :o)


En grå høstkveld er det godt å hvile øyet på et noe varmere paradis!


.

7 kommentarer:

  1. Ettersom vi kun er ni uker unna jul, fikk jeg lyst til å sette denne boken høyt opp på ønskelisten : ) Et godt oppslagsverk over forfattere er rene godteposen : )

    Sukk, for et deilig paradis å hvile øynene på - kunne gjerne tenke meg å åpne en bokjulegave hvilende på en sånn strand : )

    Ha en finfin weekend!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette er en flott julegave! Bare sørg for å ikke ønske deg den av noen som må sende den i posten til deg. Den er virkelig en murstein :o)

      Slett
  2. Tusen takk for tips,Marianne:-)denne kunne jeg godt ha tenkt meg, havner herved på den milelange ønskelisten....den blir aldri tom...

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det som er så fantastisk med oss bokormer. Vi går aldri tomme for ønsker :o) Men som min bror sa ifjor november: "Hva ønsker du deg til jul da, Marianne? BORTSETT FRA bøker altså..." Haha... De begynner å bli litt leie av å gi, men jeg blir jo aldri lei av å få !!! :-D

      Slett
  3. Denne har jeg lyst til å kikke mer i. Jeg var på et bilverksted for ikke lenge siden, og der hadde de lagt fram denne som man kunne bla i mens man ventet på bilen. Kult!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jøss! Det hadde jeg ikke forventet på et bilverksted! Virkelig kult ja :o) Har bladd en del i boka nå. Dette kan bli dyrt.. for her er det mange bøker jeg kunne tenke meg å lese! Tips: Mange av de gamle klassikerne er å få tak i som gratis e-bøker på Amazon!

      Slett
  4. Jeg kunne godt tenke meg denne boken, foreløbig har jeg kun listen over bøkene. Greit å få informasjon om forfatterne samt bilder og innholdreferat for bøkene :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)