torsdag 6. september 2012

August statistikkens begredelige resultat...

Det gikk den veien høna sparka i august. Greit nok var det en flyttemåned, og delvis en feriemåned, for ikke å snakke om en skolestart måned - men likevel... 4 bøker er ikke akkurat å skrive hjem om... Bøkene var imidlertid veldig bra (ihvertfall 3 av de 4).

  1. Av månedens få utvalgte ble det ikke en eneste debutant.
  2. Jeg kan imidlertid føye nok en ny, norsk forfatter til listen min - Knut Nærum med sin variant av "Peer" til Henrik Ibsen :-)
  3. Dette kvalifiserer nesten som en klassiker! Ovennevnte altså. "Peer" er så nært "Peer Gynt" jeg kommer til å komme, og siden jeg selv definerer her (fordelen med egen blogg, gitt) så vil jeg si - at jeg nå har one more klassiker på lista mi. Hah...!
  4. Jeg mangler å anmelde 2 av bøkene mine fra august. De er imidlertid i loop'en!
  5. Jeg har også gjort en redigeringsjobb igjen, og det har vært utrolig gøy! Den amerikanske favorittforfatteren min Michael R. Hicks skal gi ut bok 2 i "Harvest"-trilogien sin, og jeg fikk igjen være med å redigerere. Utrolig spennende å få være med fra råtekst til ferdig bok! Bokomtale på vei.
  6. Det ble som sagt lest kun 4 bøker i august
    • Fordelingen er på følgende land: 2xNorge og 2xUSA
    • Språkfordelingen står i stil med ovennevnte, med 2 bøker på norsk og 2 på engelsk
    • KUN menn! Det må være første gang siden bloggen startet!
    • Stjernegivningen er derimot ikke så verst! 2 stk. 5'ere går til "Den eneste ene" og "Bitter Harvest". 1 stk. 4'er går til "Peer" og en litt sliten 3'er til "Trader of Secrets"
August ble en mager lesemåned i antall bøker. Jeg fikk imidlertid en stor utfordring og en høydare med "Bitter Harvest". Spennende trilogi rundt emnet genmodifisert mat! Se bokomtale av bok 1 i serien - "Season of the Harvest" - her.


En aldri så liten lunch-snack :-)


.

2 kommentarer:

  1. Jeg er heller ikke i noen god lesestim, men det kommer seg vel når det roer seg på flere fronter. Hatt litt mye å gjøre for tiden.

    Så gøy at du har vært med å redigere. Kjenner du foressten til serien Wool, som ble selvpublisert via amazon og nå selges i paperback. Rettighetene er kjøpt til en stor sum. Kjøpte den til kindle, og har lest noen kapitler - virker veldig bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan,
      Nei jeg kjenner ikke serien Wool. Den skal jeg jammen sjekke ut! Alltid kjekt med nye tips :-)
      Godt å se at det ikke bare er jeg som er noe daff på lesefronten. Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg ikke kommer igang. Normalt bruker jeg bøker for å roe ned. Det pleier å fungere. Nå går det litt vel på travelt her. Får satse på at det roer seg ila helgen.
      Ja, redigeringsjobben er kjekk! Syns det er utrolig spennende at jeg får lov å være med. Dette er tredje boka hans jeg har bidratt på, og jeg lærer mer og mer for hver gang :-)

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)