søndag 17. februar 2013

En smertelig smakebit på søndag :o)

Idag kan det meldes om utslitte lårmuskler og bratte nedoverbakker... Etter første dag på snowboard i den kanadiske fjellheimen så var det herlig å synke ned mellom puter og dyner i et varmt hotellrom og finne fram spennende lesestoff. På Kindle'n har jeg nemlig startet på en potensielt veldig bra krim/thriller fra Roar Sørensen, Smertens Aveny. Denne vil jeg gjerne dele med meg i Mari's Smakebiter. Handlingen er lagt til Filippinene og plottet virker definitivt interessant! Boka starter med en litt spesiell scene der en pensjonert, norsk politimann er i ferd med å ta sitt eget liv. 
"Ville han kjenne noe, føle smerte idet kula brøytet seg vei gjennom hodet, sprengte bein og rev i stykker vev, nerver og blodårer? Ikke etter det han hadde lest. De elektrokjemiske impulsene i hjernen ville bli nullstilt med en gang, og hjernebarken ville ikke lenger motta noen signaler. Men folk hadde levd i flere døgn med halve ansiktet blåst vekk. 

Han stålsatte seg. Holdt pusten. Spente alle muskler.

Mobiltelefonen begynte å ringe. Den lå på vasken ved siden av bildet. Han prøvde å stenge lyden ute. Presset pekefingeren mot det våte stålet. Stirret vilt på den våte tønna. Hendene og underarmene hans dirret.

Telefonen ga seg ikke..."

I boka er det mye lokal koloritt og gode beskrivelser av såvel karakterer som miljø. Jeg er kommet kun 8% uti historien, men kan allerede slå fast at dette er ei slukebok. Det kan bli noen trivelige lesestunder her i Whistler :o)


Brrrr....


.

15 kommentarer:

  1. Heldige du som liker snø, jeg venter bare på at våren skal komme. Denne gleder meg meg til. Har nettopp lest Magellans kors, og likte den veldig godt. Kos deg i snøen :)

    SvarSlett
  2. Snowboard, ikke rart du er av i beina da:)Har bare prøvd det en gang og jeg var helt gelè i føttende etterpå, men det var jo veldig morsomt :) Kos deg videre med boken og takk for smakebiten!:)

    SvarSlett
  3. Skjønner at du har fine dager i snøen - nyt det! Jeg har akkurat lest Magellans kors, og for meg falt den ikke helt i smak. Klarer ikke helt å peke på hvorfor, da den var spennende nok, men noen ganger er det bare sånn. Godt at ikke alle har samme mening om bøkene. Ha en fin ferie fortsatt!

    SvarSlett
  4. Låter som en härlig plats att vara på, Whistler :)

    Boken låter som något för mig, får nog kolla upp den!

    SvarSlett
  5. Jeg holder på med Magellans kors,men har ikke kommet så langt i den ennå. Ser frem til å lese denne også etter hvert. Kos deg i snøen, høres jo fantastisk ut selv om en blir litt støl her og der. NYT DAGENE!!

    SvarSlett
  6. Så gøy at du er med på smakebiten helt fra Canada!! Og det var jo en heftig smakebit også, da :) Kos deg noe innmari, klem fra Anette :)

    SvarSlett
  7. takk for fin smakebit, har tenkt på denne boken en liten stund nå :)
    kos deg i canada :D

    SvarSlett
  8. Herlig med snø! :) Tusen takk for smakebiten, har tenkt på denne boka og har veldig lyst å lese den. Ha det fint i Canada! :)

    SvarSlett
  9. Dette høres lovende ut Marianne..:) Takk for smakebit og kos deg i fjellheimen.:)

    SvarSlett
  10. Så spennende smakebit og så spennende å være i Canada! :-) Jeg håper du har en helt utrolig fantastisk tid og at det blir mange gode lesestunder innimellom også!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  11. Härligt med skidsemester. Din smakbit får mig att bli intresserad av boken.

    SvarSlett
  12. Huff ja, irriterende når telefonen bare ringer mens man forsøker å skyte hull i hodet! Får håpe telefonen forstyrret nok, slik at han ikke fullførte! Utrolig flott smakebit synes jeg!

    Kos deg videre i Kanada, høres spennende ut!

    SvarSlett
  13. Hei, Marianne!

    Du har en super blogg - finner mye inspirasjon her. Har nettopp fått kjøpt meg en Kindle, og ble veldig interessert i din "oppskrift" for å lese norske ebøker! Hadde et problem med installasjonen av den ene "plug-in" filen, og har sendt deg en e-post på "mykindlejoy@gmail.com" med bilde for en uke siden hvor jeg forklarer problemet. Har aldri fått svar på e-posten - bruker du den fremdeles? Eventuelt, har du en annen e-post du har tatt i bruk? Hadde satt stor pris på svar!

    Nora :-)

    SvarSlett
  14. Har lest Magellans kors av samme mann og den var meget bra. Klarte ikke å la den ligge så det ble lite søvn den natten jeg leste den. Kan anbefales på det sterkeste.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)