onsdag 28. september 2011

Fantastiske Kindle nyheter !!!

Da var de altså her, nyhetene fra Amazon som ihvertfall jeg lenge har gått og ventet på!!!

KINDLE TOUCH

Her har vi en direkte konkurrent til de andre lesebrettene med touch screen, dersom dette er et must. Personlig syns jeg lite om kladdemerker i "bøkene" mine og er veldig fornøyd med å klikke meg fra side til side uten å sveipe fingeren, men det er smak og behag. Nå dekker uansett Amazon begge behov og og litt til.

Og prisen? Den billigste varianten med wi-fi koster kun $99! Varianten med 3G i tillegg koster $149! 

Spesifikasjoner (på godt norsk...)
  • Most-advanced E Ink display, now with multi-touch
  • New sleek design - 8% lighter, 11% smaller, holds 3,000 books
  • Text-to-speech, plus audio books and mp3s 
  • Built in Wi-Fi - Get books in 60 seconds
  • Massive book selection, over 800,000 titles are $9.99 or less
  • New - Borrow Kindle books from your public library
Dersom du ønsker den nå "gamle" K3 så heter den nå Kindle Keyboard, av den enkle årsak at her er det fremdeles eksternt tastataur.


Flere nyheter fra Amazon


"VANLIG" KINDLE

For meg selv og flere med meg som ikke ønsker touch screen har også Amazon kommet med en ny Kindle uten touch, men med de standard "neste side" / "forrige side" knappene. Denne er like liten som Kindle Touch, men da uten Touch funksjonalitet. Prisen på den billigste av disse er kun $79! Nå begynner det å bli morro, dere :-) Navnet på denne er rett og slett "Kindle"... Og spesifikasjonene:

  • 30% lighter, less than 6 ounces
  • 18% smaller body, same 6" screen size - Fits in your pocket
  • Most advanced E Ink display, reads like paper
  • Built in Wi-Fi - Get books in 60 seconds
  • Massive book selection, over 800,000 titles are $9.99 or less
  • New - Borrow Kindle books from your public library




KINDLE FIRE !!!

Amazon har nå også kommet med en tablet variant. Omsider! Og dobbelt hurra :-) Navnet på dette barnet ble til slutt "Kindle Fire". Spesifikasjonene sakset fra Amazon sin egen webside følger:

  • 18 million movies, TV shows, songs, magazines, and books
  • Amazon Appstore - thousands of popular apps and games
  • Ultra-fast web browsing - Amazon Silk
  • Free cloud storage for all your Amazon content
  • Vibrant color touchscreen with extra-wide viewing angle
  • Fast, powerful dual-core processor
  • Amazon Prime members enjoy unlimited, instant streaming of over 10,000 popular movies and TV shows

VALGETS KVAL ?!?

Humm... så hva gjør jeg nå? Jeg har jo en K3 (altså en Kindle Keyboard) som jeg er veldig glad i. Jeg tror nok jeg beholder denne. Ja den er noe større å dra med seg, for den har eksternt tastatur under skjermen. Men - liten er den lell, så enn sålenge kan jeg kanskje heller sikle litt på tablet'en? Det er tross alt ikke så lenge til jul...  :-)






.

11 kommentarer:

  1. Oj, min Kindle 2 begynner virkelig å bli foreldet. Men den gjør nytten og vel så det, så jeg bytter den nok ikke ut med det første. En tablet i tillegg hadde likevel ikke vært å forrakte. Kindle 2 forblir uansett min første og eneste lesebrettkjærlighet.

    SvarSlett
  2. Kindle Fire selges bare i USA?

    SvarSlett
  3. Kindle Fire og Kindle Touch selges foreløpig bare i USA. Alt blir først lansert i USA... Det er foreløpig ingen detaljer rundt når disse når Europa. Man får imidlertid fatt i den minste "Kindle" nå, ifølge flere kilder på nettet. Tålmod.. eller en tur til USA :-)

    SvarSlett
  4. Mer info fra TechEurope:

    "Kindle Fire is as much a tablet as it is a store front for Amazon to distribute its digital content. Because the content and Amazon services available in the UK are quite limited (services available in the US but not UK include Amazon Cloud and Amazon Instant Videos + Appstore launched in Europe only recently), it won’t be until Amazon has enough content available that they will feel comfortable launching Kindle Fire in Europe and competing with the iPad and others. ""

    SvarSlett
  5. Splendid news :D

    Jeg har også Kindle 2 som labben, jeg kommer nok til å bestille meg en Kindle Touch. Tenkte at jeg ville ha 3G for det har jeg nå men jeg har så mange bøker på Kindlen min at jeg kanskje tror at det er unødvendig med 3G egentlig.

    Jeg tror ikke 149 USD gjelder for Touch 3 G til oss i Norge, mener at jeg leste på Din Side eller i Aftenposten at vi her kun hadde muligheten til å bestille den reklamefrie utgaven til 189 USD. Mulig jeg har misforstått da.

    SvarSlett
  6. Jeg har kun referert til USA priser over her. Jeg vet ikke hva de til slutt vil koste for oss i Europa. Masse rart om prising og tilgang på produktene for oss i Europa idag på nettet. Mange som tror mye, ikke for mange som har klare svar...

    SvarSlett
  7. Jeg har heller ikke referert til noen sluttpris altså :) Både 149 og 189 USD kommer opp om du klikker deg inn på akkurat den Kindle'n, den billigste er med reklame på skjermspareren og nederst på skjermen ettersom jeg har forstått. Tolket det slik som at reklamesponset Kindle kun er aktuelt for de som faktisk bor i USA.

    Vi finner vel ut av det i november en gang :)

    SvarSlett
  8. Ja det kommer nok for en dag.. jeg skulle bare ønsket at det var mulig å bestille NÅ, hehe... Vet ikke helt om jeg kommer til å investere i noen når det kommer til stykket. Jeg er så glad i Kindle Keyboard (gamle K3) at jeg igrunnen ikke ser noen årsak til å kjøpe ny ennå. En tablet erstatter ikke laptop'en min som jeg må dra med meg uansett pga foto-programvare, så det vil jo bare bli nok en dings med tablet'en for meg ihvertfall..
    Men - for å si det som en mann: en ny dings er en ny dings! ;-)

    SvarSlett
  9. Dingser er jo gøy ;) Det eneste jeg ser for meg som uaktuelt for meg er Fire, nettopp fordi jeg har laptop. Jeg tror ikke jeg bør være tilkoblet uansett hvor jeg går, fare for å bli fryktelig usosial da he he.

    SvarSlett
  10. Endelig har de kommet!! Har ventet på dette før jeg kjøper Kindle.
    Blir en avveining av ren ebokleser eller mer avansert tablet.
    Heller mot Kindle Touch m 3G. Hvordan er det m dagens Kindle
    med 3G - kan man surfe på nett eller er nettilgangen begrenset til
    kjøp av ebøker??

    SvarSlett
  11. Jeg surfer allerede på nett med Wi-Fi versjonen av dagens Kindle. I sort/hvitt og uten touch er det jo litt klønete uten mus, men kun for mail-check og hovedårsaken - kjøp av flere Amazon bøker - så fungerer det som ei kule. Jeg har aldri hatt behov for 3G, faktisk.
    Ville gått en tankerunde på om du vil ha tablet eller ren e-reader. E-ink skjermen til e-readerne er mye bedre enn bakgrunnsbelyst skjerm på Kindle Fire, som blir som en iPad å regne.
    MEN - smaken er som baken, og behovene like forskjellige :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)