fredag 13. april 2012

Bare evige optimister har mailadressen sin på gravsteinen :-)

Jeg kan være plagsomt optimistisk til tider. Som oftest hele tiden. Det kan faktisk være til stor frustrasjon for dem rundt meg har jeg omsider forstått. "Hvor er realismen i hverdagen?" ...har jeg fått slengt etter meg. "Nå må du gi deg, det der går aldri!" ...er en like kjent kommentar.

Faktum er, at dersom man ser på mine optimistiske synspunkt på hva som går og ikke går, så får jeg det oftere til enn ikke! Og jeg får det også oftere til enn dem som er pessimister i utgangspunktet! Rent sånn statistisk sett, ihvertfall.

Det viktigste er imidlertid:  Jeg er en lykkelig optimist helt frem til resultatet er kommet på bordet! 

Ok, så får jeg av og til spaden i pannen.

Poenget mitt er: JEG PRØVER! Jeg GIR MEG IKKE UTEN Å FORSØKE! Det kan faktisk gå godt!


Gir DU opp mot dårlige odds?

Idag er det fredag den 13... Tror du noe galt hender deg ??? :-)

Favorittsangen min? Sjekk ut Lillebjørn Nilsen under her og ha en 

GOD FREDAG 13. !!!  
Dagen vil bli fantastisk bra !!! :-)


Se alltid lyst på livet!

.

Jeg har plassert min blogg i <a href="http://bloggurat.net/kart/registrere/11523/tau">Tau</a> på <a href="http://bloggurat.net/kart/">norske bloggkart</a>!

4 kommentarer:

  1. Hærlig..jeg prøver også å være opptimist, men må si jeg sliter noen ganger...ehhh.
    Men jeg har begitt meg ut i en ny og usikker karriere, men jeg SKAL få det til..
    Flott og optimistisk blogg. Jeg skal lese dine boktips :)

    klæm

    SvarSlett
    Svar
    1. Og jeg skal studere dine stylingtips! Med lupe! :) Du har en flott stil !!!
      Lykke til i ny karriere. Spennende å gjøre noe helt nytt da!
      Optimistiske vibber oversendes!

      Slett
  2. Herlig med optimister, alt for lite av de. Herlig å arbeide med optimistiske mennesker,liker de bare ser løsninger ikke bare heng seg i problemer:)

    Fredag den 13, er min lykkedag. Fant en gang en fem krone på en fredag den 13, og da fikk jeg veldig mange bugg (Kostet 50 øre pr stykk),og da bestemte jeg meg for at det var herved en lykkedag istede:)Så tror ikke noe galt hender meg, går med min barnselige tro enda om at fredag den 13 er min lykke dag:)Ikke at det har skjedde så mye lykkebringende idag, hehe:)Var jo sol idag og det har jeg jo ønsket meg lenge:)

    Ha en riktig fin helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det finnes litt for mange sytere i denne verden. Det får meg av og til vippet over i über-optimist sfæren. Ikke fordi jeg nødvendigvis ER så optimistisk hele tiden, men det finnes jo alternativer til tunnellsyn, syting og negative holdninger - mener da jei, som får kjeft fordi jeg er positiv.
      La oss ikke henge oss opp i bagataller. Det finnes da trær! :-)
      God helg til deg også !!!

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)