onsdag 19. september 2018

Hvem topper Kapittel-torsdag?



Torsdagen er eneste dagen jeg ikke har anledning til å komme fra før 16:00. Dessverre. For torsdagen har noen flotte arrangement tidligere. Siden jeg har bestemt meg for å løfte fram én hver dag så blir det faktisk kortreist igjen:

Imorgen torsdag 20. september kl. 15:00
Winterkrigen med Janne Stigen Drangsholt


Janne S. Drangsholt
Bildekilde: Kapittel 18
Jeg er temmelig farget når det gjelder Drangsholt, det må jeg si med en gang. Hun jobber nemlig som førsteamanuensis og litteraturforsker på UiS og jeg hadde henne som foreleser på engelsk litteraturstudiet jeg tok i 2014. Førr ei dame! Med genuint engasjement og en strålende formidlerånd ble fagene tilhørende Engelsk språk og litteratur favorittene mine.

Drangsholts første bok om Ingrid Winter, Ingrid Winters makeløse mismot (2015) ble en stor opptur for mitt vedkommende. Elsket boka, og kunne ikke se for meg andre i rollen som Ingrid Winter enn Drangsholt selv. Jeg har skrevet omtale av den boka HER. Winter i verdens rikeste land kom ut som en svært god nummer to i serien (mer om boka HER) og nå står altså bok tre, Winterkrigen for tur.

Drangsholt er kl. 15:00 i samtale med kapittelsjefen selv, og jeg skulle svært så gjerne vært tilstede for å få med meg akkurat det bokbadet. Kapittel-festivalen har nemlig også en rolle i Winterkrigen. Hvordan vet jeg ennå ikke, for boka kom ut forrige måned og jeg har ikke fått anledning til å lese den ennå. Den som sparer har :-)

Kapittel skriver selv om boka i teaseren til arrangementet:
"Kvardagen til Ingrid Winter er som vanlig prega av utfordringar. På jobben skal de flytta inn i opent kontorlandskap med Kapittelfestivalen (!) og innføra clean desk-policy og nye, synergiskapende samarbeidsformer. I heimen er nokre av bekymringane at dottera Alva ikkje toler å ta på papir og at Ingrid, utan å ville det, plutselig har invitert både foreldre, svigerforeldre, søster, nevøar, moster Kari og ein kollega til jul."
 Fyll opp salen, for her blir det energi!


.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)