tirsdag 7. juni 2011

Bokomtale - StarForce serien "Swarm" og "Extinction" av B.V. Larson

Jorda utstyrer marinejegere med fremmed teknologi og bygger sin første stjerneflåte! Hovedpersonen Kyle Riggs blir bortført av et fremmed romskip rett etter midnatt. Romskipet tester alle menneskene det bortfører og myrder de svake. Den gode nyhetene er at Kyle klarer alle testene og holder seg i live. Den dårlige nyheten er at de utenomjordiske skapningene som sendte dette romskipet ikke er blant de beste der ute...

Dette er en Sci-Fi bok jeg i første omgang ikke hadde tatt opp i bokhylla, men reviewene var forbausende gode så jeg gav den en sjanse. Jeg er glad jeg gjorde! Boka er godt skrevet, underholdende, humoristisk og driver deg fremover. Det var ikke den mest originale og uvanlige Sci-Fi boken jeg har lest, men den fikk meg til å klikke på "neste-side" knappen til langt utover natta :-) Den var såpass god at jeg ønsket å lese fortsettelsen av serien til tross for mine kun 3+ stjerner..

Dette er andre boka i Star Force serien, og jeg må si at historien drar seg til! Det føles som Larson har blitt mer komfortabel etterhvert som karakterene og plottene i utvikler seg. Her er det mer fart og spenning, og jeg tar meg selv i å le høyt mange ganger. Historien er skrevet i "jeg"-form, og det gjør seg virkelig her!

Kyle Riggs og jorda's Star Force angriper en fremmed planet i et ukjent univers i denne boka, og Kyle Riggs har et nytt, dårlig år. Nano-skipene som styrer dem har et nytt oppdrag, et dødelig et for pilotene - samtidig vil regjeringen på jorda stjele stjerneflåtens nanoteknologi.

En ekstra stjerne for denne boka, og jeg ser frem til fortsettelsen! Dette begynner å bli gøy! B.V.Larson er forresten en av de få forfatterne som har solgt over 100.000 ebøker sålang! Ikke verst. Og leseranmeldelsene på Amazon ligger jevnt på mellom 4 og 5 av 5. Liker du enkel humor Sci-Fi kan dette være serien for deg. Jeg venter nå spent på en eventuell tredje bok :-)

Dagens bilde - "Etter regnet..."

.