onsdag 23. februar 2022

Tildeling

Heisan alle.

Jeg har bevilget meg en aldri så liten bloggpause, ser det ut for. Etter snart elleve år på diverse boknett - med egen blogg og andres blogger der jeg har skrevet og kommentert, snappet og presentert litteratur på inn- og utpust ukedager som i ferier tar jeg nå en tidlig vårpause. Kommer jeg tilbake hit? Mulig. Er jeg lei? Nei. Jeg har bare lyst å være en vanlig leser igjen for en periode.

Jeg er likevel så absolutt til stede under navnet ebokhyllami på Instagram der jeg jevnt og trutt deler mine leseerfaringer. Så lett blir dere ikke kvitt meg :-)

Sees der?

14 kommentarer:

  1. Skjønner det kan være godt å ta en pause. Blir litt kjedeligere i bloggeland da, synes ikke det er det samme med insta, der postene har et mye høyere tempo.. Men men. Det får vel gamla bare tåle;) Følger sikkert for mange..og så er det all reklamen inimellom.
    Ønsker deg lykke til uansett. :) Glad jeg ikke blir helt kvitt deg;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig i det du og de andre skriver ang Insta. Blir kort og for høyt tempo - på de fleste. Jeg poster bare det jeg ville postet på blogg. Litt forkortet dog. Men ja, enig. Det får likevel bli plassen jeg legger ut de bøkene jeg leser, med et par ord til hvert. Kanskje jeg har et håp om å skrive samlebokomtaler og samle dem alle i blogginnlegg. Jeg får se. Jeg klarer ikke tanken på å slippe bloggen helt heller. Det er nesten som en mani. Vel, vi får se. Enn så lenge leser jeg blogger, og skriver - pittelitt - på insta :-)
      Nyt søndagen. Her er det strååålende, til en forandring.

      Slett
    2. Ja, det går an. Jeg har gjort det noen ganger, samlet insta-setninger i bloggen/månedsoppsummering feks. Opplever forøvrig at det blir mer aktivitet når man legger ut noe på facebook sine bokgrupper enn på insta.
      Ser dere nevner at det er få bloggere igjen. Det stemmer at mange gamle er borte, men det er faktisk kommet ganske mange nye til. Det ser man på bokgruppene og på bokbloggers-siden på fb.
      Håper du får det fint på reisen, det blir nok deilig:)
      Her er det også sol i dag, men jeg er syk- har fått covid, og i dag blir det sofaen, veldig slapp og har det som en kraftig forkjølelse med vekselvis rennende snørr og tett nese

      Slett
  2. Jeg har helt mistet lysten til å skrive om det jeg leser/ blogge og lese andres blogger. Kanskje kommer lysten tilbake med våren ... Samtidig savner jeg noe på Instagram. Det blir litt for ... overfladisk? Jeg savner diskusjoner og at folk mener noe om bøkene de leser.
    Satser på at vi ses i kommentarfelt framover. Og at når trangen kommer skiver du noe her også :)
    Nyt våren!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er flere, forstår jeg. Litt kjipt, men jeg har alltid vært bestemt på at jeg kun i perioder skal tvangsskrive. Blir perioden for lang blir det pause. Ellers er jeg redd jeg mister hele skrivegnisten til andre ting også. Vi får se. Jeg blir nok mer aktiv i kommentarfelt nå. Reiser endelig til Canada igjen nå på torsdag. Da blir det enklere dager med mer fritid til å lese blogginnlegg. SIste måneden har vært as.hyper. Skal bli godt å slappe av litt..
      Nyt våren du også Augusta. Her er det blå himmel og sol idag, og jeg har klartgjort drivhuset for avreise. Nå er det sønnen som skal vanne... Vi får nu se hva som lever når vi kommer hjem i mai ;-)

      Slett
  3. Jeg synes heller ikke Instagram er en god nok kilde for meg å formidle bøker på, det blir for overfladisk. Der handler mest om alt annet tull jeg finner på å legge ut, eller driver med. Jeg synes egentlig Instagram er litt stressende.
    Velkommen tilbake til Bloggland når dere føler for det. Jeg skriver og er der når jeg har tid og har jeg ikke det, er det stille og jeg stresser ikke med det!
    Hei og hopp, ta livet som det kommer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, det er det man må gjøre. Som Mowgli. Ta livet - som det faller seg :-) Enig ang Insta, men det blir insta eller nothing. Så da blir det insta. En periode. Plutselig så finner jeg bloggegnisten igjen. Jeg er jo ikke flink til å slippe taket kjenner jeg..

      Slett
  4. Skjønner godt behovet for litt pause,har selv redusert antall blogginnlegg kraftig de siste årene. I likhet med Augusta savner jeg litt de gode samtalene om bøkene man leser og tror kanskje at det norske bokbloggmiljøet (da tenker jeg bare på de som er på bloggplattformen) er blitt veldig lite.

    Har et par ganger prøvd å lage små omtaler på insta men det fungerer ikke så bra for meg som liker å skrive litt når jeg først skriver om en bok. Samtidig er mitt inntrykk at det er vanskelig å få til den gode samtalen om bøkene der også og som en nevnte lenger oppe, lett for at det blir litt "overfladisk",litt sånn i farta opplegg som kanskje ikke innbyr til samtale.

    Uansett så ser jeg deg der og titter innom her om det skulle dukke opp et innlegg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi er blitt få etterhvert. Ikke som storhetstiden i 2011-2016 (ca). Da var det gang i bloggland. Er vi noen gamle dinosaurer? Tror ikke det. Jeg har faktisk gått tilbake til årsplanlegger i BOKFORMAT igjen, og bruker ikke mobilen fullt ut til det lenger. Jeg liker jo å skrive. Og skrible. Har begynt med bullet journaling. Kjempegøy. Og faktisk kjekt å se tilbake på. Det gidder jeg jo ikke på mobilnotater...
      Insta er som insta er. Enig. Men i nøden osv ;)
      Vi sees nok i et kommentarfelt ja. Nå er jeg ferdig med et aldri så lite stressopplegg den siste tiden og får mer tid. Solgt hus, bil og motorsykkel. Alt som ikke brukes. Føles herlig for hver ting som forsvinner. Mer tid som ikke må brukes på vedlikehold. Har sett et slags lys. Så lenge det varer ;)
      Ha en riktig så fin søndag i sola!

      Slett
  5. Svar
    1. Ja, det virket! Jeg er så lei av å formulere lange, morsomme og tankevekkende kommentarer, og så når jeg sender den ut over eteren, forsvinner de i dimman. Skjedde flere ganger i går, så nå testet jeg først :)
      Håper du ikke forsvinner helt Marianne, er glad for å ha deg her vet du <3

      Slett
    2. Ukrutt forgår ikke så lett! Jeg har også hatt problemer med å poste i det siste. Kjedelig når man har skrevet mye, og lurt ;) Forsvinner ikke helt. Mer ut og inn. Og halvjevnt på insta som nødløsning. Jeg må jo notere ned noe per bok. Kjenner det sitter hardt å la være. GoodReads er kun for registrering av leste. Der legger jeg normalt lite pr bok. Det må nesten være blogg. Vi ser. Jeg er i sfæren, og nå får jeg som jeg nevnte over her bedre tid også. Travel vinter. Igrunnen herlig (bortsett fra rygg, men den er nå flott igjen. Gudsjelov.)
      Fiiine søndagen!

      Slett
  6. Instagram er supert og eg bruker det mykje. Liker framleis dei lange tekstane eg kan skrive på blogg, men tenker det er ei tid for alt :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dine to setninger beskriver alt. Enig - og, enig :-)
      Vi drar til Canada nå, tilbake mid mai. DA blir det tid for treff!!!

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)