torsdag 4. januar 2018

YAY - Ny vanntett Kindle med lydbøker fra Audible !!!





Endelig kom det som mange har ventet på, nemlig en vanntett kindle (for dem som liker seg i boblebad og havet når de leser, og for alle oss andre som lever sine liv langs Norges våte vestlandskyst) Ikke nok med det, dette lesebrettet har også mulighet for bøker fra Audible (lydbøker) via BlueTooth. Nå begynner det virkelig å komme seg her gitt!


Det som ytterligere gleder en gammel Kindle-bruker som meg selv er at Amazon har beholdt sideknappene for å bla frem/tilbake (endelig har de lært hva oss forbrukere vil ha!) og jammen har de ikke kommet med en littegranne større skjerm også. Forrige Kindle Oasis hadde 6 tommers skjerm, All-New Kindle Oasis (ja den heter faktisk det) har 7 tommers skjerm. Med andre ord - enda mer av det gode!

Den nye Kindle Oasis leveres både med 8GB disk og 32DB disk, sistnevnte for dem som ønsker å ha et stort knippe lydbøker fra Audible med seg på tur. Jeg har ikke testet/sjekket om man kan legge norske lydbøker på brettet, jeg har nemlig ikke fått det i hende. Brettet leveres nemlig ikke ennå til Norge, men siden jeg nå drar til Canada på mandag ... så ser jeg ikke helt bort fra at det fort kommer en test av dette brettet til en ebokhyllami-blogg near you :-)

Med andre ord mye kjekt nytt på den kommende Kindle Oasis modellen. Det som ikke er fullt så spennende er prisen. Den nye Kindle Oasis blir levert fra $249 og oppover, alt etter hvor stor disk du vil ha på brettet, om du vil ha med Special Offers, ekstra cover osv.

Mer om All-New Kindle Oasis kan du lese hos Amazon HER.
Jeg kommer tilbake med en hands on test så snart jeg får brettet mellom fingrene. Jeg tviler på jeg klarer å holde meg unna...


Nedtelling - 4 days to go
Whistler, Canada



4 kommentarer:

  1. Første kindeln som har fristet meg siden firern. Vil ha. Vil ha. Men vil selvfølgelig at du skal teste først. Hovedgrunnen til at jeg føler sånn brennende begjær etter denne akkurat nå er dette kindeltøvet med win10, mistenker at det er pga at min er gammel, men kanskje er det slik med alle.
    Skyndt deg over dammen nå, test ønskes asap!

    SvarSlett
    Svar
    1. Selvfølgelig skal du få test! Gi meg bare sjansen til å komme meg over pytten. Når du sier at din er gammel... har du oppdatert denne i det siste? Og hvilken er det nå du har igjen? Det kommer nemlig oppdateringer til de fleste av de nyere modellene jevnlig, men jeg husker ikke hvilken du har?
      Veldig interessant med Audible-tilgang innebygget. Nå abonnerer jeg ikke selv på Audible, men det er mulig jeg kommer til å kjøre et prøveabonnement om jeg kjøper denne nye Oasisen. Det gjør ikke noe at den er større OG vanntett heller. Denne gang får vi ihvertfall et par tre virkelige goodies for pengene.

      Slett
  2. Leser fortsatt på ipaden her. Men med større barn blir det stadig større konkurranse om brettet. Blir nok nødt til å kjøpe lesebrett i tillegg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Med lesebrett så får du nok ha det mer for deg selv. Når det ikke er mulighet for nettsurfing på samme dingsen, så faller interessen. Snakker av erfaring :) Har nå bestilt meg All-New Kindle Oasis, så får jeg se når den ankommer. Er spent!

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)