onsdag 17. januar 2018

Bokbloggertreffet 2018 i Stavanger


Vi har nå bikket over i 2018 - året der bokbloggerne har bestemt seg for å ta det store steget fra storbyen og ut i provinsen. Det årlige bokbloggertreffet i Oslo hver september har vært en høydare i alle år. Endelig får man treffe face to face dem man knatrer med på tastaturet uke ut og uke inn resten av året. Vi er noen herlige nerder hele gjengen :-)

September-treffet i 2017 tok imidlertid en stor beslutning - vi skal nå forflytte oss ut fra Oslo, for å få en litterær ramme rundt treffet igjen. Ikke til å legge skjul på at det var veldig kjekt de årene bokbloggertreffet sammenfalt med Oslo Bokfestival. Men, løsningsorienterte som vi er fant vi fort en ny litterær ramme, nemlig Kapittel-festivalen i Stavanger som går av stabelen i ... jepp, september hvert år. Noe som verken påvirker bokbloggerprisen, samlesingen eller utdelingen av prisen.

Kjenner du ikke til Kapittel? Les litt om kapittel HER. Festivalen ifjor ble en fantastisk bra seanse, med store nasjonale og internasjonale navn. En flott ramme rundt bokbloggertreffet. Tema for festivalen i år er Samhald, som du kan lese litt om HER.

Detaljene rundt innholdet av bokbloggertreffet er naturlig nok ikke klart ennå. Det som er klart er imidlertid:

Dato: fredag 21. - søndag 23. september
(Kapittel starter allerede onsdag 19. september)


Transport
Norwegian har gode priser på fly til Stavanger.
(Tog syns jeg er dyrt i forhold, men det er nå meg da - gitt det man får for pengene...).
Det går flybuss fra Sola airport til Stavanger sentrum og alle hotellene der, hver halvtime. Kr 170,- t/r
Togstasjonen er så godt som i sentrum, og er i gåavstand til alle hotellene.

Hotell
Når det gjelder hotellanbefalinger så er det selvfølgelig lommeboken som bestemmer. Ingen hotell i Stavanger sentrum er langt fra hvor det skjer, vi har en pitteliten bykjerne.Søker man på momondo.com så får man gode alternativ. Sjekk linken for 21.-23. september HER.

Jeg har tidligere fått gratis tilgang til Kapittel som bokblogger. Jeg skal prate med dem når jeg kommer hjem fra utflukten vår (rett over påske) for å se om vi kan få pressetilgang hele gjengen. Burde kanskje gå. Jeg vet ikke helt hvor løst pengene sitter, men jeg skal gjøre mitt :-)


Program

Når det gjelder programmet for Bokbloggertreffet 2018 så er det langt fra på plass, men jeg håper og tror vi skal få til noen interessante dager. I tillegg til sosialisering, den selvfølgelige quiz'en og prisutdelingen så har jeg et par kort opp i ermene. Bokbloggerne i Stavanger samles til møte like over påske for å planlegge detaljene.

Når det gjelder quiz, så er Silje fremdeles sjef. Elisabeth har kontrollen på bokbloggerprisen og jeg kan forhåpentligvis hjelpe med det praktiske, om noen lurer på noe.

Stay tuned!

19 kommentarer:

  1. Yay, gleder meg! Jeg har faktisk booket hotell nå (med avbestillingsmulighet i tilfelle..), så da må jeg bare ha transport, så er jeg klar. Tror jeg prøver å ta båten, det er koselig.

    Det ble Myhregaarden Hotel. Så ut som om det er ganske sentralt og det virket veldig fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har hatt kunder på Myhregaarden og de har vært veldig fornøyde. Mer midt i sentrum kommer du knapt :) Kjekt!

      Slett
    2. (...og nå har jeg også booket hotell :)

      Slett
  2. Kjempegreier. Jeg booket hotell Thon Maritim i helga til en gunstig pris (med avsbestillingsmulighet- men det virker så ok at jeg går nok for det, såfremt dere lokalkjente ikke fraråder meg å bo der), samt fikk billig fly t/r Trondheim med SAS direkte, på salget de hadde. Jeg har også vært i kontakt med presseansvarlig og fått ja på akkreditering, men hun ba om at jeg måtte ta kontakt når det nærmer seg. Tidlig ute, sjø...;) Det er i alle fall lurt å være tidlig ute ang hotell, så at andre hotell hadde early web-tilbud også.

    Blir det utdeling av BBP i Stavanger? Det håper jeg. Det blir mer sus over prisen hvis det er utdeling og bokbad::)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thon Maritim er veldig bra. Hele 2 minutters gange fra Labben på Myhregaarden, så sentralt er det også :) Jeg regner med at det blir BBP utdeling i Stavanger. Elisabeth nevnte så her tidligere. Jeg må sjekke med Elisabeth!

      Slett
    2. Godt å høre. Det fikk veldig gode anbefalinger på booking.com, og så synes jeg det var kos at det lå ved vannet der..

      Slett
    3. Så var jeg også booket inn på Thon Hotell Maritim :) Hadde helt glemt før jeg så Elida sitt innlegg, at jeg også må jo bo på hotell nå som jeg har flyttet enda lenger ut i provinsen. Det er en fordel med det meste. Jeg blir fra onsdag av, siden jeg skal få med meg de første to dagene på Kapittel først.

      Slett
    4. Så koselig Marianne.:) Jeg kommer fredag. Turde ikke bestille før, da jeg ikke har flere feriedager til rådighet, og enda ikke vet om jeg greier å opparbeide meg nok plusstimer til noen fleksidager..

      Slett
  3. Eg har bestilt hjå Thon (sjølvsagt!) Stavanger i Klubbgata, og det meiner eg er rett ved sida av Myhregaarden. Kjem ikkje meir i sentrum då! Toget tar eg seinare, men eg har vore framsynt og bestilt sen innsjekk sidan eg ikkje aner hvilken arbeidsvakt eg har i september :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hørtes ut som en god plan Elida! Som minnet meg på, at jeg må jo også bo på hotell. Haha.. flyttet så langt ut på bygda at jeg må være turist i egen hjemby. DET er fint det :) :) (Ingen bombe at du valgte Thon da).

      Slett
    2. Eg er då medlem i Thon så eg får gode bonuspoeng ;-) Fint å ligga på hotell ein halvtimes tid frå der ein eigentleg bur :-D

      Slett
  4. Jeg har også bestilt fly og det hotellet jeg har brukt på tre tidligere Kapittel. Veldig hyggelig hotell og nært Sølvberget. (Havly, BestWestern)

    SvarSlett
    Svar
    1. Havly ja! Det hadde jeg helt glemt ut! Perfekt plassert det også, kun et steinkast fra Fargegata :) Tidligere het hotellet Commandør, og der jobbet jeg som stuepike i helgene da jeg var 15-17 år. Noen år siden. Gode minner! Så kjekt du også kommer Randi!

      Slett
  5. Svar
    1. Det gjør jeg også Silje! Vi må ha en prat når det nærmer seg :) Kan være smart å booke hotell tidlig, med avbestillingsmulighet.

      Slett
  6. Jeg skal bo hos en venninne i Sandnes, men håper å delta sammen med dere på treffet. Dette blir bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt da! Det går hyppig tog mellom Sandnes og Stavanger så det blir garantert bra :)

      Slett
  7. Jeg endte opp på Comfort hotellet i Klubbgata (med gratis avbestilling - som jeg ikke tror jeg får brukt for) :-) Jeg kommer til byen etter påske jeg og, så sant det bare er mulig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Supert! Vi samler troppene da, lenge siden nå! :)
      Jeg har også bestilt med avbestilling, men tviler sterkt på om den kommer til å bli tatt i bruk. Har allerede annonsert til sambo at jeg kommer til å emigrere til storbyen for en laaaaang helg. Da slipper det å bli stress på morgene (og jeg stikker ikke av med bilen.. ;)

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)