torsdag 11. september 2014

Dobbelt så stor lagringskapasitet på Kindle Paperwhite - nå!

Det går alltid rykter om en ny Kindle fra Amazon, men skal vi tro på sladderen så nærmer det seg nok noe nytt - kanskje allrede i løpet av inneværende vår. Tendensen har vært at når Amazon slipper en bombe så er det like oppunder jul. For USA, that is. Andre dødelige må enten ha en onkel i Amerika eller bale med mellomleverandører som tar lang tid. Eventuelt ønske seg en før-juls USA shopping-tur... Uansett er det sikkert at den eksisterende Kindle Paperwhite som nå selges internasjonalt har fått seg en ny feature som ikke alle har registrert seg.

Bestiller man en ny Kindle Paperwhite idag fra Amazon så vil man nemlig få dobbelt så mye lagringsplass som den oppgraderte Kindle Paperwhite jeg kjøpte til samboen i mai nå i år! Fakta sier nemlig:
"...those who purchased the gadget since around last month or so are able to hold about twice the number of digital books on their devices."
Dette tilsier en økning fra 2Gb til 4Gb, og verd å få med seg. Endringen skjedde en gang i juli, og hvorfor dette ikke er blitt informert ut til resten av verden samt litt mer sladder (nyheter?) rundt Kindle Paperwhite's liv og levnet kan du lese litt om HER hos TechCrunch.

Nyheter som ikke annonseres med STORE FONTER? Ska sei! Nye tendenser fra Amazon for sure!

 .

4 kommentarer:

  1. Hei
    Vil bare tipse deg om det du sikkert allerede vet, Kindle Voyage.
    Er denne noe du vil anskaffe deg, eller klarer du å motså fristelsen? Jeg har allerede bestilt en og ser frem til denne oppdateringen fra dagens Touch.
    Forstett med bloggen, veldig bra!
    Hallgeir

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Hallgeir,
      Kjekt du liker bloggen min.
      Som du kanskje har sett i ettertid så hadde jeg et innlegg om Kindle Voyage 10.oktober. Jeg krysser fingrene for at samboen får tak i denne i USA når han nå reiser over pytten igjen. Er ikke særlig gadget freak, men den nyeste Kindle'n må jeg bare ha :-)

      http://ebokhyllami.blogspot.no/2014/10/yay-nytt-kindle-lesebrett-en-kort.html

      Slett
    2. Det hadde jeg ikke fått med meg gitt, men nå har jeg det:)
      Synes den ser svært bra ut. Er litt bekymret over at enkelte i amazon-review nevner en to-tonet skjermfarge, men det virker som Amazon retter opp i dette ved å sende ut nye til de som er plaget. Har i alle fall vært fornøyd med Amazon så langt i min kommunikasjon og handel med dem.
      Ellers er redusert vekt, trykknapper og skarpere skjerm det jeg gleder meg mest til.
      Som du sier, er 600kr verdt steget fra Paperwhite? Kanskje ikke, men om man har touch idag, er det nok verdt det. Tenk bare på alle timer man sitter å leser:)
      Jeg benytter jetcarrier, så slipper jeg reise selv til USA. Da får jeg egen adresse i USA og får tilsendt varen via denne. Moms må selvfølgelig betales allikevel.
      Hallgeir

      Slett
    3. Min erfaring er også at Amazon er upåklagelig med kundeservice'n, så jeg regner med den to-tonete skjermfargen kun er innkjøringsproblemer. Synes å huske det var littegranne kluss i starten med Paperwhite også. JetCarrier er fin, vi er bare så mye over pytten i jobbsammenheng at vi har fått kjøpt oss det vi trenger når vi er over. Ser fram til ny dings. Jeg har ikke fått den ennå, men kommer nok til å bytte ja. Selv om jeg har Paperwhite. Føler meg "litt" programforpliktet også :-) Får krysse fingrene for at den er like bra som den ser ut for å være!

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)