fredag 1. juni 2012

Mai lesemål - og status?

Mai ble ikke så verst, selv om det dabbet kraftig av siste halvannen uka. Jeg får skylde på New York reisefeber og tur... Det ble knapt lest noen ting på reisen - kanskje ikke så rart.

Jeg har imidlertid klart å lese følgende bøker i mai:



Status for mai er som følger:
  • Jeg har lest en debutant denne måneden. Lois Leveen med "Frihetens Vinder". En god 4+
  • Jeg har lest min første (av planlagte 3) klassiker nå i mai. Det var "The Castle" av Franz Kafka. En underlig bok av en underlig forfatter. Jeg er ikke overbevist...
  • Jeg har anmeldt 8 av de 9 leste bøkene. Ble nettopp ferdig med siste boka, så referat kommer om litt.
  • Novellemålsetningen min ligger brakk. Ikke en eneste denne måneden heller. Fremdeles 15/52...
  • Jeg har lest 9 bøker i april - 1 mindre enn planlagt
    • Fordelingen i mai heller nok veldig over på herresiden. 3 kvinner - 6 menn. Jeg tror det er en naturlig fordeling for meg...
    • Forfatterne har fordelt seg på 2 x Norge (3 bøker), 1 x England, 2 x USA, 1 x Polen, 1 x Ungarn og 1 x Tyskland. Her er et par nye land å legge til listen min. Jeg har virkelig utvidet horisonten min denne måneden.
    • Språkfordelingen heller også denne gang mot morsmålet. Jeg har lest 6 norske og 3 engelske bøker. Jeg er flink som nå leser norsk :-)
Når det gjelder stjernegivning så har jeg i mai endt opp med én 2'er, 2 stk 3'ere, 4 stk 4'ere og en 5'er. Det er Tyskland, Polen og Ungarn som trekker ned. Kun en 5'er, men den var sterk - "Insurgent". Jeg må plukke meg noen bedre bøker for juni!

Mai ble som sagt en god del amputert på lesefronten pga hysterisk travel ferie. Det roer seg igjen i juni, så da får jeg ta igjen det tapte. Alt i alt er jeg fornøyd, spesielt med klassikeren min. At jeg kom meg gjennom Kafka er et rent lite under...

Kuling fra nordvest idag og jeg fyrer i peisen - I JUNI ?!?!  BRRRR....


Min skjønne, botswanske baboon...


.

10 kommentarer:

  1. 9 bøker er jo kjempebra. Eg har kun lest 5, og det er lite til å vera meg;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, 9 er veldig bra. Men - jeg ligger 3-4 bøker etter planen med 100 i 2012. Regner med at det tar seg opp ila sommeren. Da blir det nok litt mer lesing :-) Ja 5 bøker til å være deg høres jo nesten litt magert ut ;-) Men så har du lest Game of Thrones mursteinen da, og den tar tiiid...

      Slett
  2. Kjempebra måned ser det ut til med mange flotte leste bøker:) Ønsker deg en flott lesemåned i juni og en riktig god helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Gråbekka! Jeg er nå gressenke igjen i 9 dager, så da blir det nok godstolen og lesing på kveldstid. Gleder meg litt til det ja, selv om det er noe stusslig med all reisingen til sambo'en :-)

      Slett
  3. Wow, jeg syns du er kjempeflink, jeg :) Ønsker deg en super lørdag, klem fra Anette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Anette! :-) Ha en flott helg du også! Jeg kom nettopp inn fra 2 timers soling på terrassen (uvanlig for meg) og fikk lest i en noe spesiell "reisehåndbok" med den finurlige tittelen "Getting Stoned with Savages" som omhandler Fiji og Vanuatu øyene. Spesi bok, det skal være visst :-)

      Slett
  4. Vel lest! Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, og en fin helg til deg også! :)

      Slett
  5. kjempebra lest i måneden som gikk, og jeg ønsker deg en fin lesemåned i Juni også. Ha en fin kveld,Marianne:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det og likeså Beathe! Nå er det film her til en forandring :-)

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)