fredag 2. mars 2012

Kreativ markedsføring av lesebrett

Hva med å få billetter til filmen "Hunger Games" sammen med kjøp av lesebrett? Barnes & Noble går nå nye veier i markedsføringsstrategien.

I 26 av deres største butikker har kunder som kjøper et lesebrett fra B&N mulighet for både å få gratis billett til første filmen i "Hunger Games" trilogien samt også første e-boka gratis! Tanken er at dersom kundene får dette tilbudet så vil de ikke bare bli vippet over til å velge Barnes & Noble som lesebrett-leverandør, men de vil også komme tilbake og kjøpe de to neste bøkene før filmen har premiere. Vips så har B&N opprettet et kundeforhold. Win/Win!

Så hvilke e-Readers kvalifiserer til gratis billetter? Alle! Både Nook Simple Touch, Nook Tablet og Nook Color vil gi deg muligheten. Ulempen for oss nordmenn er imidlertid at det kun er til forhåndsvisninger av filmen i New York og Los Angeles 19. mars...

MEN - Hva hindrer dere butikker som selger lesebrett her i Norge å gjøre det samme?! Hvilket markedsføringsboost hadde ikke lesebrett fått dersom en av de norske kjedene kastet seg på tilsvarende tilbud? Billetter til aktuelle "Kompani Orheim" av Tore Renberg, for eksempel! I tillegg - gi e-boka gratis til dem som kjøper lesebrett, så skal jeg garantere at salget av lesebrett og de andre bøkene i serien, som "Mannen som elsket Yngve" og "Charlotte Isabel Hansen" hadde fått bein å gå på.

Her er det bare å være kreativ! En ting er sikkert, få sier neitakk til gratis bøker og filmbilletter :-)



Vinn et lesebrett !!! - KLIKK HER


Vårtegn...??


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...