søndag 12. februar 2012

En pausefisk fra TV serie slaven :-)


1.Kor gamal er du om fem år? Jeg har ikke lært å telle lenger enn 39 - funker det?
2. Kven var du minst to timar rundt i dag? Min kjære mor og resten av familien. Morsdag!!!
3. Kor lang er du? 169 cm
4. Kva var den forrige filmen du såg? Notting Hill - like søt hver gang...


5. Kven ringte du sist? Min venninne Åse igår ettermiddag. Vi skulle på kafé og måtte avtale tidspunkt.
6. Kven ringte deg sist? En annen venninne som heter Åse - også igår.
7. Kva stod på den forrige sms'en du fikk? "Yep - :-)" Som svar fra samboeren da jeg tekstet og spurte om han hadde startet reisen hjem fra Bangkok idag.
8. Føretrekk du å ringe eller sende sms? Ringe. Jeg har alltid så mye jeg skulle ha sagt...
9. Er dine foreldre gifte eller skilte? Godt gifte
10. Når såg du mamman din sist? I dag
11. Kva farge har du på augene? Blå.
12. Når vakna du i dag? Vekkeklokken ringte 7:40 - på en søndag... Måtte kjøre Hormonella til skibussen...
13. Kva er din favorittjulesang? Deilig er jorden
14. Kva er din favorittplass? Okavango Delta, Botswana. Et fantastisk dyreliv og med mulighet for å kjøre en hel dag i himmelriket uten å treffe på en eneste safaribil fullstappet med støyende turister.



15. Kva plass likar du minst? I selskap med sneversynte og egosentriske mennesker hvis eneste kompetanse er å fremme seg selv i det uendelige...
16. Kvar trur du at du er om ti år? På reise - ett eller annet varmt sted! Eller, kanskje det var mer ønsketenkning enn tro? ;-)
17. Kva skremte deg mest om natta som liten? Jeg har den unike evnen å sove om natta. Fullstendig ubekymret. Har et sovehjerte av stein som jeg ikke vet hva kunne ha rokket med da jeg var liten.
18. Kva fekk deg til å le hardt seinast? Min bror, tidligere idag, hos våre foreldre i morsdag. Han er unik :-)
19. Kor stor er senga di?180x220
20. Har du stasjonær eller bærbar datamaskin? Jatakk begge deler.
21. Søv du med eller utan klede? Uten
22. Kor mange puter søv du med i senga? I teorien ei pute. Praksis derimot... Null! Har en putekleptoman som samboer...
23. Kor mange land har du budd i? Kun ett.
24. Kvar har du budd? Stavanger og Tau.
25. Likar du sko, sokkar eller berrføtt? Sokker
26. Er du sosial? Veldig!
27. Kva er din favorittis? God gammeldags krokanis!
28. Kva er din favorittdessert? Hjemmelaget karamellpudding - meter på meter...
29. Likar du kinamat? Foretrekker thai...
30. Likar du kaffe? Ja - i alle varianter. Beste: enten svart kaffe eller Starbuck's Caramel Frappuchino



31. Kva drikk du til frukost? Vann og kaffi
32. Søv du på nokon spesiell måte? Nei - eller, jo - jeg ligger som død...
33. Kan du spela poker? Ja! Kjekk hyttekos! Vi spiller med Monopol-penger :-)
34. Likar du å kosa? Alt med måte, også her...
35. Er du eit avhengighetsmenneske? Nei, men jeg liker veldig godt å omgås positive og impulsive mennesker på jevn basis. Kan nesten si jeg er avhengig av det..
36. Kjenner du nokon med samme bursdag som deg? Nope
37. Vil du ha born? Har to på 18 og 16. Det får holde, men er veldig klar for å være bestemor på sikt!
38. Kan du nokon andre språk enn norsk? Engelsk samt akseptabel tysk og italiensk. Fransk gav jeg opp. Jeg kan også få meg mat og tak over hodet i Spania. I tillegg er jeg en racer på finske banneord og fyllesanger! (nei - ikke spør...)
39. Har du nokon gong vore i ein ambulanse? Jepp, dessverre opptil flere ganger.
40. Føretrekk du havet eller eit basseng? Definitivt havet!
41. Kva brukar du helst pengar på? Reiser, reiser og reiser!
42. Eig du dyre smykker? Ja.
43. Kva er ditt favorittprogram på TV? Ser utrolig lite på TV men fikk meg en avhengighet her for et par uker siden og har nå sett nesten 4 sesonger av "Sons of Anarchy" (som ikke går i Norge tror jeg). Ellers følger jeg faktisk med på "The Game of Thrones"!
44. Kan du rulle med tunga? Niks -
45. Kven er den morsommaste personen du kjenner? Min kjære lillebror på 1.90 :-)
46. Søv du med kosedyr? Teller samboeren? Hvis så, ja!
47. Kva har du som ringelyd? Litt ymse. Ungene har sin egen lyd, og dersom sambo'en ringer hører jeg "Old Phone"
48. Har du klesplagg frå du var liten? Ja, mange! Jeg har en "samlamandler" til mor og ser at jeg blir akkurat lik selv...
49. Kva har du nærast deg no som er raudt? Passet mitt!
50. Flørtar du mykje? Hva er mye? ;-)
51. Kan du bytte olje på bilen? Fylle olje - ja! Jeg finner hullet. Bytte olje derimot - har aldri måttet...
52. Har du fått ei fartsbot nokon gong? Jepp, opp til et par dessverre. Verste var 2500,- og to prikker i førerkortet, men det var fordi jeg måtte plukke opp Hormonella som 6 åring som måtte på sykehus direkte fra skolen.
53. Kva var den forrige boka du las? The Neutronium Alchemist av Peter F. Hamilton. Det er en heavy diger space opera - del 2 av en trilogi.



54. Leser du avisa? Ja! Stavanger Aftenblad og Strandbuen i papirformat og VG på nett.
55. Abonnerer du på noko magasin? Iform og Costume
56. Dansar du i bilen? Definitivt!
57. Kva for radiostasjon høyrte du på seinast? Radio Norge.
58. Kva var det siste du skreiv ned på eit papir? "Vi forsov oss idag, derfor kom xxx for seint på skolen"...
59. Når var du i kyrkja sist? I mai sist år, i Hormonella's konfirmasjon
60. Er du lykkelig? Hva er lykke? I mine øyne er jeg det :-)


Jatakk !!!





1 kommentar:

  1. Gøy lesning, alltid morsomt å få vite litt mer om dem man blogger med:)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)