torsdag 19. mai 2011

Fantastisk funn i skapet mitt !!


Idag morges fant jeg helt tilfeldig min aller, aller første bok som jeg leste som 6 åring! Den første boka UTEN bilder, må vite :-) Jeg husker jeg var kjempestolt og følte meg utrolig "voksen". Jøsses og bevares. Det er altså...(kremt) 40 år siden!! Inni boka har jeg skrevet med omvendte bokstaver hist og her: "Denne boka leser jeg - 6 år". Snakker meg om klenodium! Jeg er sååå happy! :-))) Boka ble utgitt i 1961, så den må allerede ha vært 10 år gammel på det tidspunktet jeg leste den, men dengang var ikke utgivelsesdato særlig viktig :-)

Boka skal på æresplass og utstilling i bokhylla i stua! Synd at ungene nå er for store til å interessere seg for boka, men det kommer kanskje barnebarn engang? Og selv om dette ikke er en ebok, så tror jeg jammen jeg må lese den - en gang til, selv om jeg kan den "by heart"...

.

2 kommentarer:

  1. Ja, ei slik bok må på hedersplassen!

    SV:
    Innstillingene: Jeg bruker manuell (M) for å kunne regulere både blender, lukkertid og ISO på objektivet 18 - 50 mm. 5.6 (blender)
    Vanligvis liker jeg å bruke 50 mm 1.8 - Den bruker jeg til alt fra portretter til interiørbilder. Elsker den linsa og har fått ei ny linse i kikkerten: 100mm 1.4.

    Tusen takk for kommentaren hos meg. Klem

    SvarSlett
  2. Hei, fantastisk blogg du har! Jeg legger meg til som følger jeg også. Elsker bøker! Bokanmelder noen innimellom de andre innleggene mine jeg også :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)