søndag 15. mai 2011

Action forfatteren Matthew Reilly

Dersom du liker action på høygir da er australske Reilly en forfatter du skal kikke litt på. Nærmere "Mission Impossible" kommer man knapt i bokform :-) Han har flere internasjonale bestselgere og er utgitt i over 20 land. Flere av bøkene hans blir nå gjennomgått som filmpotensiale.

Reilly's første bok "Contest" ble skrevet da han var kun 19 år og boka ble self-published i 1996. Til å være debut-bok i action genren må jeg si jeg ble mektig imponert! Bøkene til Reilly har også, helt uforventet, blitt et hovedverktøy i jobben med å få eldre, australske ungdommer til å lese. Bøkene er i utgangspunktet basert på et voksent publikum, men er også blitt utrolig populære blant ikke helt lesevillige menn..

Nå når sommeren nærmer seg og solstolen på terrassen eller stranda lokker er Reilly et veldig godt alternativ å ta med seg. Han er fullspekket med hyperventilerende og halsbrekkende eventyr samtidig som han skriver utrolig spennende. Man blir definitivt engasjert. Absolutt en bok for sommerlesing på varme dager med noe kaldt i glasset og god musikk på ørene!

Jeg ønsker meg tilbake hit - Den Dominikanske Republikk passer godt som bakgrunn for Reilly :-)

Bøker Matthew Reilly har utgitt sålangt er
  1. Contest
  2. Ice Station
  3. Temple
  4. Area 7
  5. Scarecrow
  6. Hover Car Racer
  7. Seven Ancient Wonders
  8. Hell Island
  9. The Six Sacred Stones
  10. The Five Greatest Warriors
Jeg har fått med meg 1,2,3,4,5 og 8. Samtlige av bøkene har vært lest non-stop. Er du klar for action og James Bond på steroider, sjekk ut Matthew Reilly! God sommerlesing!

Alle hans bøker finnes på Amazon i både papir- og ebok utgave! Løp og kjøp :-)

Link til Reilly's webside finner du HER.

.

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for spennende tips :) Skal sette ham på leselisten min! Fint innlegg.

    SvarSlett
  2. Jeg har lest absolutt alt av Reilly, kom over han naar jeg jobbet i Australia for mange aar siden, og som Marianne sier, action paa steroider

    SvarSlett
  3. Jeg har lest ihvertfall to av bøkene du har på listen din, og du har helt rett, bøkene er utrolig bra! Jeg anbefaler at du leser "Seven Ancient Wonders". Den er første boken i serien om Jack West Jr. Utrolig bra bøker!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Åse, jeg har "for lengst" lest Jack West bøkene. Og veldig enig med deg, de er også utrolig bra :-) Tror jeg har lest hver smitt og smule Reilly har gitt ut.

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord før du går :-)